
De digitale transformatie stelt bedrijven in staat om een toegangscontrolesysteem tot een heel netwerk uit te breiden. Om van alle voordelen van zo’n netwerk gebruik te kunnen maken moet zo‘n systeem dan wel consequent zijn toegesneden op wat de onderneming nodig heeft . De Duitse Interflex Datensysteme GmbH biedt daarvoor complete adviezen: via het configureren van op maat gesneden veiligheidssystemen tot en met de integratie van nuttige extra features, zoals bijvoorbeeld een eigen bezoekersbeheer.
Via een toegangscontrolesysteem van Interflex kunnen bedrijven verschillende toegangsrechten voor medewerkers, externe dienstverleners en bezoekers definiëren en die veilig verlenen, zowel via de software als ook via de hardware. Hetzelfde is mogelijk bij het automatische verlenen van toegangsrechten. Daarmee kunnen bedrijven tientallen, honderd of zelfs duizend toegangsrechten beheren. Online-systemen maken centrale aansturing en controle mogelijk – ook voor veiligheidsrelevante zones in banken, afdelingen Research & Development, energieaanbieders of op openbaar terrein.
Sturing mobiel, in real time
Met de individueel aan te passen toegangscontrolesystemen van Interflex realiseren ook grote organisaties met verschillende bedrijfsonderdelen zoals luchthavens, universiteiten en ziekenhuizen veiligheidsconcepten die tot in het detail zijn ontworpen met het oog op de eisen waaraan zij moeten voldoen. Met de terminals en de software voor toegangscontrole kunnen zo bijvoorbeeld deuren en toegangsdeuren van grote gebouwencomplexen in verschillende continenten worden aangestuurd – mobiel, in real time. Als het gaat om hoge veiligheidseisen behoort de biometrische toegangscontrole bij veel bedrijven al tot de standaard. Zo sturen bedrijven en organisaties met een verschillende grootte, van een multiconcern tot en met een middenstandsbedrijf, met behulp van een biometrie-oplossing de toegang en de tijdregistratie. In zo‘n systeem kunnen al naar gelang de behoefte van het bedrijf nog meer elementen worden geïntegreerd, zoals een systematisch bezoekersbeheer, videobewakingsstations, het aansturen van parkeerplaats- en liftsystemen en nog veel meer.
Meer veiligheid in het kader van een netwerk
Als bedrijf dat toegangsrechten heeft georganiseerd zijn die bijvoorbeeld via multifunctionele pasjes of ook via de smartphone comfortabel in de dagelijkse gang van zaken te integreren . Updates zijn in real time mogelijk zodat een afgelopen bezoekerspas na de gedefinieerde periode geen toegang meer toestaat. Als aanvulling daarop maakt het toegangscontrolesysteem een eigen veiligheidscentrale mogelijk dat individueel aan de gewenste risico- en inbraakinstallaties en brandmelders kan worden gekoppeld. Via deze veiligheidscentrale kunnen de verantwoordelijken desgewenst concrete waarschuwingsscenario’s definiëren – bijvoorbeeld het automatisch openen van paniekdeuren in geval van brand of het automatische vergrendelen van veiligheidszones bij een poging tot inbraak. De vormgeving wordt voor elke gebruiker individueel gerealiseerd en kan te allen tijde worden aangepast aan nieuwe bedrijfsstructuren. Bij het kiezen van een passend systeem profiteren bedrijven van de uitgebreide ervaring van de adviseurs van Interflex, omdat ons bedrijf al sinds decennia toonaangevende toegangscontrolesystemen ontwikkeld die in bedrijven en organisaties met een heel verschillende omvang worden ingezet.
Contact:
Interflex Datensysteme GmbH
Marketing Communications
interflex.pr@allegion.com